سجده برچه چیزهایی جایز است؟
اصل يكصد و چهل و سوم :شيعه معتقد است كه در حال سجده بايد بر زمين طبيعى و يا چيزى كه از آن مى روند سجده كرد . به گواه تاريخ ، سنت پيامبر نيز در حال حيات ايشان همين بوده است ، ولى بعدها اين سنت از بين رفته و سجده بر فرش و لباس جاى آن را گرفته است .اصل يكصد و چهل و چهارم :تفريق بين نمازهاى ظهر و عصر ، و نيز بين مغرب و عشا ، مستحب است ، و در عين حال ، مى توان آنها را با هم خواند ; همچنانكه همه مسلمانان در عَرَفه و مزدلفه بين آن دو جمع مى كنند و پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله) نيز كراراً بدون كوچكترين عذرى دو نماز را با هم خوانده است تا دست امت در جمع باز باشد .اصل يكصد و چهل و پنجم :ازدواج موقت ، نوعى از ازدواج مشروع است . قرآن بر مشروع بودن ازدواج موقت ( متعه ) گواهى داده و پيامبر و صحابه او نيز به اين اصل قرآنى عمل كرده اند و هرگز نسخ نشده است .اصل يكصد و چهل و ششم :در حال نماز نبايستى دستها را روى هم نهاد ، و نمازگزاردن به صورت دست بسته ( تكتّف ) بدعت است . در روايت صحابى به نام ابو حميد ساعدى ، كه كيفيت نماز پيامبر را به تفصيل نقل كرده است ، چنين كيفيتى ديده نمى شود و اين امر نشان مى دهد كه در زمان پيامبر (صلى الله عليه وآله) چنين عملى انجام نمى گرفته و تكتّف ازبدعتها و مُحدَثات پس از آن حضرت است .اصل يكصد و چهل و هفتم :نوافل شبهاى ماه رمضان مستحب است ، ولى گزاردن آن به صورت جماعت « بدعت » بوده و « اجتهاد به رأى » ديگران ، به اين عمل مشروعيت نمى بخشد .اصل يكصد و چهل و هشتم :بر هر مسلمانى لازم است به حكم آيه چهل و يك انفال يك پنجم درآمد خود را در مصرف خاصى كه در كتاب و سنت وارد شده است هزينه كند .اصل يكصد و چهل و نهم :تمدن اسلامى مرهون تلاشهاى بىوقفه همه مسلمانان است و شيعه در پايه گزارى تمدن اسلامى در همه قلمروها سهم بسزايى دارد .اصل يكصد و پنجاهم :در فرق ميان فرقه هاى اسلامى در برخى از فروع ، مانع از اتحاد و همبستگى آنها بر ضد دشمنان اسلام نبوده و نبايد باشد و مى توان با برگزارى كنگره هاى علمى و مذاكرات تحقيقى تدريجاً به رفع اين
مسائل پرداخت
ولذا است که اگر انسان واقعا طالب حق باشد با خواندن مطالب مستند و حقایق
آنها را قبول میکرد
و دیگر اگر سؤال عقیدتی برای خود یا دوستانش پیش آمد آن را حل می کرد
و نیازی به کمک دیگری ندارد
و ایمانش قوی و عملش مضاعف میشود
الهی این حقیر هر آنچه در وسعم بود عرض کردم ،بحق امام زمانمان حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) همه ما را موفق بدار بر عمل بر دین
و موفق بدار بر دوری از گناه
وموفق بدار بنده حقیقی تو باشیم
دوستان حلال بفرمایید اگر وقت شریفتان را گرفتم
اگر تندی کردم
اگر مفیده فایده نبود جلسات
همه از اشکالات بنده است
دین به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست از مسلمانی ماست
ومن الله توفیق
الاحقر العبد العاصی
میرزا یاسین عباسی .
مسائل پرداخت
ولذا است که اگر انسان واقعا طالب حق باشد با خواندن مطالب مستند و حقایق
آنها را قبول میکرد
و دیگر اگر سؤال عقیدتی برای خود یا دوستانش پیش آمد آن را حل می کرد
و نیازی به کمک دیگری ندارد
و ایمانش قوی و عملش مضاعف میشود
الهی این حقیر هر آنچه در وسعم بود عرض کردم ،بحق امام زمانمان حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) همه ما را موفق بدار بر عمل بر دین
و موفق بدار بر دوری از گناه
وموفق بدار بنده حقیقی تو باشیم
دوستان حلال بفرمایید اگر وقت شریفتان را گرفتم
اگر تندی کردم
اگر مفیده فایده نبود جلسات
همه از اشکالات بنده است
دین به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست از مسلمانی ماست
ومن الله توفیق
الاحقر العبد العاصی
میرزا یاسین عباسی .
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ساعت ۵:۷ ب.ظ توسط یاسین عباسی
|